قیمت خودرو در سال 95 کاهش می یابد؟
بروز رسانی 7 تیر 1395 (قیمت خودرو امسال کاهش می یابد؟)
قیمت خودروها باید کاهش یابد
خبرگزاری ایسنا: رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان گفت: هم خودروسازان و هم واردکنندگان خودرو قیمت محصولات خود را باید کاهش دهند.
محمد جعفری اظهار کرد: خوشبختانه با اجرایی شدن برجام و لغو تحریمها هزینههای تولید و واردات خودرو به کشور در حد قابل توجهی کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه با وجود کاهش هزینههای تولید و واردات خودرو، خودروسازان و واردکنندگان قیمت محصولات خود را کاهش ندادند، خاطر نشان کرد: دلیل این موضوع نیز انحصاریبودن بازار خودروی ایران است که موجب شده عرضهکنندگان این محصول برخلاف حقوق مصرفکنندگان عمل کنند.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان ادامه داد: کاهش نیافتن قیمت خودروها در حالی است که بازار خودرو راکد بوده و مصرفکنندگان تمایلی به خرید خودروهای داخلی و وارداتی با قیمتهای فعلی ندارند.
جعفری افزود: بنابراین اگر خودروسازان و واردکنندگان خودرو قیمت محصولات خود را کاهش ندهند، مصرفکنندگان نیز تمایلی به خرید نداشته و این شرکتها با مشکل فروش مواجه خواهند بود.
وی با بیان اینکه شورای رقابت باید زمینههای انحصار در بازار خودروی ایران را از بین ببرد، خاطر نشان کرد: اولین قدم برای رفع انحصار از بازار خودروی ایران حذف تعرفه واردات خودرو به کشور است.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان اظهار کرد: در آن صورت از یکسو خودروهای خارجی با قیمت کمتری به دست مصرفکنندگان رسیده و از سوی دیگر نیز خودروسازان داخلی مجبور به رقابت با خودروهای وارداتی و کاهش قیمت محصولاتشان خواهند شد.
بروز رسانی 7 تیر 1395 (قیمت خودرو امسال کاهش می یابد؟)
واکنش سرد بازار به خبر افزایش قیمت پس از ماه مبارک رمضان
بهرغم آنکه برخی اخبار از افزایش قیمت خودرو توسط تولیدکنندگان در پایان ماه رمضان حکایت می کند، اما این موضوع نتوانسته محرکی برای ورود مشتریان به بازار خودرو باشد. حال آنکه طی سالهای گذشته هرگاه اخباری مبنیبر افزایش قیمت خودرو اعلام میشد، مشتریان به بازار هجوم می آوردند؛ کارشناسان یکی از عوامل مهم در بیانگیزگی مشتریان را شرایط انتظاری برای ورود خودروهای جدید میدانند و معتقدند بسیاری از مشتریان، خرید خود را به اواخر سال جاری یا سال آینده موکول کردهاند، زیرا تمایلی به خرید خودروهای قدیمی تولیدکنندگان ایرانی ندارند.
فروش قسطی برخی خودروسازان با سود 27 رقیب بانک ها؟
روشهای بعضا جذاب فروش خودروسازان، مشتریان زیادی را از بازار رویگردان کرده و آنها ترجیح میدهند به جای خرید نقدی (از بازار)، محصول موردنظر خود را از خودروسازان پیش خرید کنند. در حال حاضر، برخی خودروسازان تا مرز 27 درصد نیز سود به مشتریان میپردازند. این روزها که نرخ سود بانکی باز هم کاهش یافته، جذابیت طرحهای فروش موردنظر، بیشتر شده و خیلیها به بهانه پیش خرید خودرو، سرمایه خود را نزد خودروسازان میگذارند و سود کلانی نیز نصیب شان میشود.
نفع خودروسازان از کاهش سود سپردههای بانکی؟
برخی از کارشناسان معتقدند یکی از سیگنالهای کاهش نرخ سود بانکی انتقال بخشی از منابع به سمت بازار سرمایه و بورس است و از آنجا که صنایع خودرویی در بورس بسیار اثرگذار هستند، این موضوع میتواند موجب افزایش اثرگذاری آنها بر این بخش شود. این در حالی است که بعد از برجام بخش خودرو در بازار سرمایه توانست وضعیت بسیار خوبی پیدا کند؛ بنابراین با توجه به فضای مثبت کنونی در صورت کاهش نرخ سود ممکن است تقاضا برای سهم شرکتهای خودروساز بالا برود.
قمت.خودرو.در.ایران.به.علت.پایان.جنگ.در.سوریه.ارزان.نمیشود.که.هیچ.تازه.گران.تر.هم.میشود.تا.هزینههای.نهای.جنگ.را.مردم.ما.تقبول.خواهند.کرد
واقعا خدا همشونو به درک واصل کنه در جایگاه یزید و شمر !! مردمو دارن له میکنن با این مافیا بازیشون چقدر میخواین دزدی کنین اخه نامردا بی شرف بستون نیست؟؟
کاشکی بنزین یکسر گرون میشد نه خودرو الان بدبختی به اینه هر دو گران شدن من 3بار پراید عوض کردم این پراید ها هر صد کیلومتر 10 لیتر میسوزن بعد میگن صدی 6.5 میسوزن به اندازه پیکان سوختشونه من خودم خسته شدم از این ماشین چرا چون هر 4ماه یکبار میباست استپ موترش عوض کنم قیمتش از 30 تومن به بالا یعنی سالی 150 هزار تومن بابت یک سنسورش میباست پول بدم و سالی حدود150 تومن بابت پلوس ودست مزد وحدود 100هزار تومن در سال پول شمع وایر با دست مزد وحدود 100 تومن هم باید روکش پراید بخری که بدرد نخورن در هر سال و وسالی یکبار دیسک صفحه سیم کلاچ پراید بخری بادست مزد 200 میشه وسالیانه 700 هزار تومن بیمه وسالیانه تسمه تایم وکولر 100 تومن با پول دست مزد تازه اگر مدارا کنی راستی لاستیک اشغال پراید هر 2سال یکبار هم عوض کنی باید الان 360 تومن پول بدی راستی هر 2 ماه یکبار هم پول بالانس 4 تا لستیک میشه 20 تومن یعنی سالی 120 هزار تون الان براتون حساب میکنم ببینیم سالی باید چقدر تو این ماشین پول بریزیم اگر روزی 10 لیتر بنزین مصرف کنیم سالی میشه360تومن +150 استپ موتورش+150 تومن پلوس+100 تومن شمع وایر+100 تومن روکش+200 تومن صفحه کلاچ + بیمه یه ماشین مدل 92 یا93 حدود700 تومن + تسمه تایم وکولر 100 تومن + وسالیانه نصف پول 4 حلقه لاستیک 180+وپول بالانس سالیانه حدود 120 تومن جمعا میشه دو ملیون وصدو شصت هزار تومن این حداقلشه اگر بخواهی باطری که هر دوسالی یکبار عوض کنی 200تومنه ولنت ترمز 30 تومنه عقب جلو میشه 60تومن هر سه ماهی یکبار سالش میشه 240 تومن و روغن موتور هر سه ماهی 50 تومن سالش میشه 200 تومن و سالایانه 100تومن بابت سرویس بوستر و سالایانه 60 تومن انژکتور رو شستشو بدی بیاییم اینارو هم حساب کنیم سالیانه باتری نصفش حساب میکنیم میشه 100+لنت ترمز عقب جلو هرسالیانه میشه 240 تومن +روغن موتور سالیانه 200 تومن+100 تومن سرویس بوستر +60تومن شستشوی انژکتور سالیانه جمعا میشه 700 هزار تومن با اون 2ملیون خوردی میشه دو ملیون وهشت صدو شست هزار تومن یعنی کمترین خرج برا پراید راستی اگر دو گانه باشه بالا 3 ملیون خرجشه فرضا اومدی یه پراید دسته دوم بخری باید سه ملیون خرجش کنی پراید نو فقط 2 سالی گارانتی داره خوبه از نظر من هر کی پراید دسته دوم بخره باخته بری یه پیکان بخری بهتره پراید دسته دوم بخری
خوشم میاد یک مشت دزد و کلاه بردار داریم با هم زندگی میکنیم حرفی که فرانسویه 15 سال پیش بهمون زد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
اون طور که نموند این طورم نمیمونه خودم کردیم که لعنت بر خودم باد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
ببخشیدا شاید ناراحت بشید ولی خاک تو سر ماها که این خودروها رو میخریم که مثل اینه حکم مرگمونو امضا کردیم هم گرون هم بی کیفیت